Tuesday 31 October 2017

BIASA ALAMI RUAM ATAU JERAWAT PASIR ?

Awak biasa tak alami ruam atau jerawat halus-halus bila mula pakai atau tukar skincare atau serum ?

Ok, sekiranya awak sedang alaminya, tak usah risau gundah gulana sedih meratap hiba ya, sebab ini namanya ‘Purging Skin’ atau Pembersihan. Pada awal penggunaan  skin care biasanya "purging" terjadi. Purging bekerja untuk membersihkan pori-pori kulit yang tersumbat seperti minyak berlebihan, dan sel-sel kulit mati yang menumpuk lapuk di atas kulit. Atau adakalanya proses mesra bahan rumusan dari skincare lama ke skincare yang baru. Sebagai bahasa yang mudah difahami semua, contohnya kita baru menjalinkan persahabatan dengan seseorang, kita memerlukan masa untuk menyesuaikan diri antara satu sama lain. 😊

Dalam proses purging ini, akan menyebabkan naiknya jerawat atau ruam pada permukaan kulit, kerana serum atau skincare yang diambil bertindak mengeluarkan toksin yang teperangkap dalam kulit muka.

Proses purging biasanya mengambil masa 2-6 minggu lepas guna serum atau skincare baru. Ada juga sesetengahnya yang sampai 3 bulan.

Lepas proses purging ni selesai, insyaAllah kulit akan semakin bersih.

So, bila dapat ruam atau jerawat halus ni, jangan terlalu risau atau mudah melulu dan terburu-buru tukar produk lain dan claim produk tadi tu tak bagus tau. Kembali hubungi semula beauty consultant you alls. Kenal pasti terlebih dahulu masalah kulit dan pastikan produk penjagaan kulit wajah anda tidak merbahayakan anda.

Semoga Bermanfaat buat kita semua.

No comments:

Post a Comment

Salam/Hi..kami akan menjawab mesej anda secepat mungkin atau boleh wasap terus kepada kami 013-3148 100. Terima kasih..