Thursday 26 October 2017

Wajah berminyak, pori-pori besar dan mudah berjerawat

Wajah berminyak, pori-pori besar dan mudah berjerawat

Hi Daien, saya Fitry. Berusia 21 tahun dari Segamat, Johor. Baru-baru ini saya mengalami masalah wajah semakin berminyak, pori-pori membesar dan terlalu mudah sekali untuk berjerawat. Apa yang mesti saya lakukan ? apakah saya wajib untuk mengganti produk skin care yang saya gunakan sekarang ? Apakah rekomendasi dari Daien untuk memilih jenis skin care yang sesuai untuk mengatasi masalah saya ? dan saya berharap Daien dapat membantu saya. Terima kasih Daien.

Hai Fitry. Terima kasih atas pertanyaan anda. Kulit berminyak berserta pori-pori membesar umumnya disebabkan Fitry berada dalam keadaan suasana juga cuaca yang panas atau tempat yang panas. Sebum meningkat dan kulit membesarkan pori-pori sehingga peluh keluar lebih banyak. Pada daerah wajah dan sekitarnya peluh yang keluar  ini kebiasaannya berserta dengan minyak.

Namun pencetus masalah kulit tersebut bukan hanya akibat panas saja, tapi juga kerana banyak mengambil makanan berminyak atau pedas juga punca utama menyebabkan masalah yang serupa. Selain itu faktor lain seperti stress dan banyak berfikir, faktor hormon, dan juga genetik juga berperanan serta membuat kondisi wajah seseorang menjadi seperti itu.

Fitry boleh mencuba DMS ONE sebagai basic skincare Fitry. Dan InsyaAllah, DMS ONE boleh membantu menyelesaikan masalah kulit yang Fitry hadapi sekarang.

No comments:

Post a Comment

Salam/Hi..kami akan menjawab mesej anda secepat mungkin atau boleh wasap terus kepada kami 013-3148 100. Terima kasih..